torsdag 17 mars 2011

Min klass, 9C, ska på klassresa den 1-2 juni. Vi har sålt lite kakor och kolor. Eller snarare jag och 4 till. Det fattas en hel del pengar till våran resa, så vi kom överrens om att vi skulle betala en del själva, men fan inte 400 kr. Jag har viktigare saker att lägga pengar på, t.ex. gå till veterinären med mina pollar som de behöver. Jag ska gå på 2-3 konsärer i sommar, och för en gång skulle göra saker som jag vill. Och så krävs det en hel del pengar för att jag ska kunna tävla. Det irriterar mig att över 65 % av min klass är bortskämda och lata människor som inte vet hur man kämpar och arbetar för saker. Jag hade gärna sålt något mer bara jag sluppit lägga 400 kr själv, 150-200 kr hade varit mer rimligt(hellre mindre). Kanske är det inte rätt av mig att döma folk, men detta är min åsikt och jag skiter i vad andra tycker om det. Jag hatar otacksamma, oförskämt bortskämda, lata människor. OBS! Min bror ingår i den kategorin !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar